Pooperační postup

Hygiena po výkonu

Den po operačním výkonu, ráno nebo dopoledne, provést hygienu: tedy sundat kompresní punčochy, obvazy, končetiny osprchovat čistou vodou (bez mýdla), ranky po kosmetické flebectomii, mohou krvácet (to je normální stav, nelekejte se), po hygieně ranky, které krvácejí zalepíte polštářkovou náplastí a nasadíte zpět kompresní punčochy, již bez obvazů.

Režim

Běžné aktivity, které denně provozujete můžete provádět bez omezení, jen velkou fyzickou námahu (zvedání břemen, kolo, túry, plavání, posilovna atd.) neprovádějte 3 týdny od operačního výkonu.

Minimálně týden od výkonu, ranky dlouho nemáčejte ve vodě (tedy spíše se sprchovat), nechodit do veřejného bazénu (infekce).

Kompresní punčochy nosíte týden od operace, první dva dny 24 hod, poté již přes den.

Dbejte na to, aby punčochy byly přetaženy přes tříslo (úchyty v pase, či jako kšandy).

Pooperační bolest

Po výkonu je vyjádřena pooperační bolest, která je individuální, hlavně na vnitřní straně stehna( reakce těla, na operační zákrok), pokud budou bolesti, zaledovat partie mraženou zeleninou v pytlíku přes čistou utěrku (aby jste si nepopálili kůži), popř. běžná analgetika (léky proti bolesti) Paralen, Ibalgin, Brufen.

Kontrola

Telefonická kontrola je prováděna druhý den po výkonu, v případě nejasností či pooperačního stavu, který se Vám nezdá, volejte tel. čísla uvedená ve zprávě.

Pooperační kontrola je v pondělí nebo v úterý, AVICENA - CHIRURGIE, Na Struze 230/6, 11000 Praha 1 (doc.Honěk,dr.Horváth) a ANGIO - CHIRURGIE, Mazurská 484/2, 18100 Praha 8 (dr.Kneifl).